W Ubedzie uczniowie "ekonomika" spędzą cztery tygodnie w przedsiębiorstwach spełniających kryteria dostosowane do kształcenia w określonym kierunku.
- Praktyka umożliwi uczestnikowi wykreowanie, rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych i kompetencji kluczowych przy wykonywaniu zadań zawodowych. Do doboru Instytucji Przyjmujących zgodnie z profilem zawodowym uczestnika i programem praktyk zobowiązała się Instytucja Partnerska euroMind z siedzibą w Hiszpanii - mówi Agnieszka Lewandowska, wicedyrektor ZSP 1.
Zobacz także: Kwidzyn: Nauczyciele ZSP 1 z wizytą w Wielkiej Brytanii
Istotnym elementem praktyki będzie uświadomienie jej uczestnikom konieczności samodoskonalenia przez całe życie, elastyczności działania w nowym otoczeniu i zmieniających się warunkach gospodarki rynkowej.
Raporty prowadzone przez Wojewódzkie Urzędy Pracy i inne instytucje rynku pracy potwierdzają, że brak u potencjalnego pracownika kreatywności, przewidywalności skutków podejmowanych działań, umiejętności współpracy w zespole, otwartości na zmiany oraz samodzielności przy wykonywaniu zadań. Wszystko to powoduje, że jego wiedza zawodowa nie jest przydatna we współczesnej działalności i zmieniających się warunkach.
- Dlatego też praktyka w hiszpańskim przedsiębiorstwie zapewni rozwój tych kompetencji, bowiem program przewiduje wykonywanie zadań zawodowych właśnie przy wykorzystaniu metod nastawionych na kompetencje społeczne i personalne - wyjaśnia Agnieszka Lewandowska.
Podczas pobytu w Hiszpanii, uczniowie nabędą też umiejętności w zakresie wykonywania przyszłych zadań zawodowych, a dzięki kompetencjom z zakresu języka angielskiego zawodowe-go, z łatwością pokonają bariery komunikacyjne.
Czytaj również: Kwidzyn: Odbył się Ogólnopolski Konkurs Logistyczny. Na podium Adam Gosik i Michał Dobosz z ZSP 1
Sprawna komunikacja w języku angielskim i podstawowa w języku hiszpańskim zapewni im także rozwój zawodowy i zwiększy szanse zatrudnienia i możliwości kształcenia.
Potencjalnymi kandydatami do udziału w projekcie było 120 uczniów. Proces rekrutacji przebiegał dwuetapowo. W pierwszym etapie brano pod uwagę średnią ocen z przedmiotów zawodowych, języka angielskiego oraz ocenę z zachowania. Do drugiego etapu zaproszono 40 kandydatów, których sprawdzono pod kątem wiedzy zawodowej, komunikacji w języku angielskim i umiejętności autoprezentacji.
Do wyjazdu uczniowie przygotowywali się od lutego. Każdy z nich po angielsku rozmawiał z pracownikiem Instytucji Partnerskiej odpowiedzialnym za praktyki zawodowe. Rozmowa dotyczyła preferencji zawodowych.
Uczniowie odbyli też 40-godzinny kurs języka angielskiego zawodowego oraz 10-godzinne warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej. W kwietniu odbyły się również dwa spotkania z Carmen Canizares Larą, hiszpanką i wolontariuszką Eko-Inicjatywy, która opowiadała o rodzinnym kraju.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?