- Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca zacumował barki lęgowe 16 kwietnia - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
To tylko jeden dzień po terminie zapisanym w uzgodnieniach środowiskowych, a wydawało się, że poślizg z powodu konieczności rozpisania aż trzech przetargów może być większy.
Niewiele później niż wcześniej zapowiadano (połowa kwietnia) ogłoszony został przetarg na budowę mostu. Termin składania ofert i ich otwarcia ustalono na 8 czerwca. Jeśli obejdzie się bez protestów, to rozpoczęcie budowy będzie możliwe jeszcze w tym samym miesiącu.
- W międzyczasie zleciliśmy rozminowanie terenu, na którym będzie stał most i przebiegały drogi dojazdowe, żeby później te prace nie blokowały inwestycji. Znalezisk może być sporo, bo przecież pod koniec wojny front na dłużej zatrzymał się na linii Wisły. Tak było również w miejscu budowy południowej obwodnicy Gdańska - tłumaczy rzecznik GDDKiA.
Z potrzebnych dokumentów brakuje jeszcze zgody na realizację inwestycji drogowej (ZRiD), którą musi wydać wojewoda.
- Z tego co wiem, to nie powinno z tym być żadnego problemu, a wojewoda niebawem podpisze wspomniany dokument - mówi wójt gminy Kwidzyn Ewa Nowogrodzka.
Wraz z mostem wybudowanych zostanie 11,9 km drogi głównej, 9,15 km dróg lokalnych, trzy estakady o łącznej długości 1 km i dwa mniejsze mosty przez rzeki Struga Młyńska i Liwa. Projekt zakłada też budowę kilku skrzyżowań, w tym dwóch dwupoziomowych i jednego ronda.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?