Aldesa Construcciones [OŚWIADCZENIE]
Mimo wielu próśb i warunków dodatkowych ustalanych przez Wykonawcę, Zleceniodawca (KPPT) nie dostarczył kompletnej dokumentacji wykonawczej dotyczącej przedmiotu Umowy, bez której nie można było zakończyć prac budowlanych, opóźniał płatności i nie dostarczył wymaganej przez przepis artykułu 649 1 ust. kodeksu cywilnego gwarancji zapłaty za roboty budowlane.
Dotychczas Zleceniodawca unikał możIiwości zawarcia z Wykonawcą umowy dotyczącej ostatecznej inwentaryzacji i rozliczenia, odmawiał uczestniczenia wraz z Wykonawcą w ich przygotowaniu i ocenie, ponadto nie zgodził się włączyć do inwentaryzacji materiałów już zamówionych i zatwierdzonych do budowy - co spowodowało poważne szkody poniesione przez Wykonawcę i Podwykonawców.
Wykonawca musiał dostarczyć własną dokumentację inwentaryzacyjną i z powodu braku współpracy ze strony KPPT musiał dostarczyć ją i zostawić na recepcji KPPT, ponieważ ani Prezes KPPT ani Przełożeni KPPT nie zgodzili się przyjąć jej osobiście. Odmowa KPPT uczestnictwa wraz z Wykonawcą w przygotowaniu Protokołu Inwentaryzacyjnego spowoduje poważne szkody oraz opóźnienia w prawnie należnych Wykonawcy i Podwykonawcom płatnościach za prace, które wykonali.
Dotychczas Zleceniodawca (KPPT) opóźniał wszystkie płatności na rzecz Wykonawcy za prace wykonane i zaakceptowane od października.
KPPT bezprawnie i bezpodstawnie zrealizował Gwarancję Wykonania dostarczoną przez Wykonawcę w trakcie przygotowywania Protokołu Inwentaryzacyjnego i w tym samym czasie unikał kontaktu w sprawie zapłaty Wykonawcy za wykonane prace.
Obecnie Wykonawca stara się rozwiązać sytuację z Podwykonawcami, udzielając im wszelkiego możliwego wsparcia, zawierając porozumienia, aby zabezpieczyć zapłatę za wykonane przez nich roboty jednoczenie samemu nie mając jasnego stanowiska KPPT w sprawie wywiązania sic z ich zobowiązań finansowych.
Czytaj również:**Aldesa Construcciones zerwała umowę na budowę Kwidzyńskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego**
Zarząd Kwidzyńskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego [OŚWIADCZENIE]
Wykonawca złożył siedzibie Parku w dniu 14.12.2012r. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy o roboty budowlane. Równocześnie w tym dniu doszło do faktycznego zaprzestania realizacji przedmiotu umowy. Po zdecydowanej interwencji KPPT w połowie stycznia Wykonawca rozpoczął wykonywać w części roboty zabezpieczających inwestycje. Kwidzyński Park uważa Ze wykonawca naruszył warunki umowy składając bezzasadne oświadczenie i przerywając realizację robót budowlanych w związku z tym wypowiedział umowę. Winę strony przez którą doszło do odstąpieniem od umowy rozstrzygnie najprawdopodobniej sąd.
Biorąc udział w przetargu na wybudowanie siedziby KPPT oferent był zobligowany zapoznać się z warunkami przetargu. Na podstawie dokumentacji przetargowej złożyć ofertę. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z przedmiotem zamówienia był czas zadawania pytań na które Inwestor zobligowany był odpowiedzieć. Podpisanie przez Wykonawcę umowy ryczałtowej na wybudowanie Infrastruktury wiązało się z przyjęciem ryzyka które powinno być wkalkulowane w cenę. Jestem przekonany że tak doświadczone przedsiębiorstwo przedstawiając swoją ofertę oraz podpisując umowę na wykonanie robót budowlanych zapoznało się z dokumentacją i z pełną starannością przedstawiło swoją ofertę biorąc pod uwagę aspekty związane z umową ryczałtową.
KPPT przedstawiło wykonawcy oświadczenia o przeznaczeniu środków unijnych na budowę infrastruktury oraz oświadczenie banku o kredycie celowym na wkład własny. Dodatkowo wykonawca miał świadomość podczas podpisywania umowy że inwestycja jest współfinansowana ze środków EU. W związku z tym wiąże się to z koniecznością spełnienia warunków formalnych przez Wykonawcę w celu uruchomienia transzy. Pomimo pism skierowanych do Wykonawcy do chwili obecnej nie spełnił on wymogów formalnych umożliwiających zgodnie z zawartą umową z nim na wypłatę wynagrodzenia za IV kwartał. Nie przedstawił nam wszystkich oświadczeń podwykonawców o nie zaleganiu z wypłatą wynagrodzeń za wykonane roboty lub przyczyny odmowy wypłaty. W chwili obecnej roszczenia podwykonawców przekraczają kwotę 2 000 000 zł. Jednocześnie w toku prac inwentaryzacyjnych stwierdzono nieprawidłowości w wykonaniu dotychczasowych robót. Kwota gwarancji należytego wykonania umowy przez wykonawcę o którą wystąpił KPPT będzie przeznaczona na usunięcie stwierdzonych wad których kwota najprawdopodobniej przekroczy 4 000 000 zł. Oraz wykonane roboty zabezpieczające.
O sprawie czytajcie również w piątkowym numerze (15 marca) "Kuriera Powiatu Kwidzyńskiego"
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?