Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczestnicy XV Międzynarodowego Zimowego Kongresu Drogowego podziwiali most nad Wisłą [ZDJĘCIA]

Redakcja
fot. materiał organizatora/www.pl.aipcrgdansk2018.org
W tym roku będziemy świętowali 5. rocznicę otwarcia mostu na Wiśle. Chyba każdy przyzna, że to jedna z najważniejszych inwestycji w historii Kwidzyna i regionu kwidzyńskiego. Nowoczesną konstrukcją podziwiali niedawno uczestnicy XV Międzynarodowego Zimowego Kongresu Drogowego PIARC (Światowe Stowarzyszenie Drogowe), którego gospodarzem był Gdańsk.

Właściwie każdą dłuższą podróż zaczyna i kończymy przejeżdżając przez most, który jest dla kwidzynian nie tylko przeprawą, ale za sprawą dostępu do położonej na drugim brzegu autostrady, naszym oknem na świat. Dodajmy, że pięknym oknem z równie pięknymi widokami, co doceniają wszyscy, którzy choć raz mieli okazję nasz most zobaczyć.

Niedawno konstrukcję podziwiali uczestnicy XV Międzynarodowego Kongresu Zimowego PIARC (Światowe Stowarzyszenie Drogowe), którego gospodarzem był Gdańsk. Dodajmy, że wspomniany kongres po raz pierwszy odbył się w tej części Europy.

Jego uczestnicy w ciągu kilku dni mogli uczestniczyć w licznych w wielu wykładach, panelach dyskusyjnych oraz wystawach poświęconych głównie zimowemu utrzymaniu dróg. W programie znalazły się również interesujące wycieczki techniczne.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Remont drogi Kwidzyn-Prabuty. Za 2 tygodnie czekają nas spore utrudnienia w centrum miasta

- Ich celem było obejrzenie ciekawych z punktu widzenia inżyniera, drogowca miejsc. Do takich zalicza się niewątpliwie most przez Wisłę koło Kwidzyna w ciągu drogi krajowej nr 90, którego inwestorem i zarządcą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Trudno polemizować z tą opinią, gdyż kwidzyński most to największy w Europie i piąty na świecie most typu extra-dosed. Dodajmy, że najważniejszym branym tu pod uwagę parametrem jest rozpiętość przęseł. A w przypadku naszego mostu dwa nurtowe przęsła mają po 204 metry długości.

- I stąd właśnie chęć pokazania tego obiektu uczestnikom kongresu - tłumaczy Piotr Michalski.

Mosty typu extradosed łączą w sobie cechy tradycyjnych mostów belkowych i mostów podwieszanych. W widoku ogólnym charakteryzują się tym, że wysokości konstrukcyjne dźwigarów głównych są znacznie mniejsze niż w normalnych mostach belkowych, a pylony są ponad dwukrotnie niższe niż w klasycznych mostach podwieszanych.

Łączną długość mostu w Kwidzynie to 808,5 m, ale w ramach inwestycji wybudowano także: trzy estakady o łącznej długości 1028 m, dwa mosty przez rzeki: Młyńska Struga i Liwa, przejazd gospodarczy, trzy duże przejścia dla zwierząt oraz kilkanaście przepustów pełniących jednocześnie funkcję małych przejść dla zwierząt.

Pod mężczyzną załamał się lód. Nurkowie wyłowili ciało z Wisły

Obserwuj nas na Twitterze!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kwidzyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto