Wszystko dlatego, że w tym roku, w związku z cięciami w budżecie miejskim, Generacje otrzymały aż o 36 tys. zł mniej niż rok temu, więc stowarzyszenie ma środki na jego finansowanie tylko do końca kwietnia.
- Koszulki nie będą sprzedawane, ale wręczane tym wszystkim, którzy będą chcieli przekazać darowiznę w kwocie ok. 35 zł i finansowo wesprzeć projekt - mówi Piotr Stec ze Sceny Lalkowej.
Koszulka będzie prosta i jednoznaczna. W centralnym polu t-shirtu znajdzie się najprawdopodobniej napis "Jestem człowiekiem kulturalnym". Projekt koszulki przygotuje Dawid Załęski, który odpowiadał także za szatę graficzną festiwalu Animo.
- Koszulka będzie w naszym teatralnym kolorze, czyli czarnym. Przygotowana grafika nie będzie jakąś specjalną rewolucją wizualną - wyjaśnia Stec.
T-shirt ma również spełniać inny, ważny społecznie cel.
- Ma budować przestrzeń, w której namacalnie pokazujemy to, że uczestniczymy w kulturze. Ta koszulka ma pokazać, że przestajemy się wstydzić tego, że lubimy czytać książki, chodzić do teatru, galerii czy na koncert jazzowy - mówi Stec.
Koszulki będzie można nabyć już na najbliższych Malarskich Szyfrach, w piątek, 16 marca. Tym razem dzieci wraz z Beatą Nessel-Łukasik, będą analizować obraz "Portret Johana Mauritsa" z 1666 roku autorstwa Pietera Nasona.
Projekt Generacje działa w Kwidzynie od trzech lat bez przerwy. To autorski program Sceny Lalkowej, który ma kształtować i rozwijać międzypokoleniową więź widzów teatralnych. Teatr ma być miejscem integracji pokoleniowej, a spektakle oraz warsztaty stają się okazją spotkania widza młodego i starszego. Sztuka staje się zatem środkiem do osiągnięcia celu, czyli zintegrowania pokoleń.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?