Kwidzyn będzie znany niemal w całej Polsce. A wszystko za sprawą billboardów, które już dziś stanęły w największych miastach Polski. Po pięć tablic znajdziemy w Łodzi, Wrocławiu i Krakowie i aż 15 w Warszawie. Grafika billboardu opublikowana została także na stronie internetowej Urzędu Miasta.
- Chcemy promować miasto w miejscach, gdzie nie jesteśmy szerzej znani. Chcemy dotrzeć do osób, które nie słyszały o Kwidzynie - wyjaśnia asystent burmistrza ds. promocji miasta Jan Kozłowski.
Przeczytaj również:ALTERNATYWNE HASŁO DLA KWIDZYNA. Wybieramy spośród zgłoszonych propozycji!
Na billboardzie, prócz przygotowywanej grafiki, znalazło się także wybrane przed dwoma tygodniami (w drodze miejskiego konkursu) hasło: "Kwidzyn Moje Miasto... i Twoje! Najeżdżaj nas śmiało". Te jednak wśród mieszkańców budzi niemałe kontrowersje.
Urzędnicy bronią się, że slogan reklamowy musi przykuwać uwagę potencjalnych odbiorców.
- W potoku niewyróżniających się haseł, to jest bardzo wyraziste. Jeśli będzie nijakie, nie zaskoczy - argumentuje Kozłowski i jako przykład podaje inne miasta, które zdecydowały się na odważną promocję: - Kraków, swego czasu reklamował się hasłem "Kraków wart jest zaliczenia".
Polecamy także:HASŁO KWIDZYNA. Wierszowane przemyślenia naszego Internauty
Hasło to nie jedyna kontrowersyjna kwestia. Kwidzynianom nie spodobało się również, że laureatami konkursu zostały dzieci lokalnych urzędników.
- Podejrzenia o nepotyzm są całkowicie bezzasadne. Zapewniam, że to czysty przypadek, a wszystko odbyło się jak najbardziej poprawnie. Rodzice dwójki laureatów nawet nie zasiadali w jury - odpiera zarzuty przedstawiciel biura ds. promocji miasta.
Decyzję o wyborze hasła podjęli m.in. burmistrzowie i przedstawiciele Kwidzyńskiego Centrum Kultury.
Możliwość reklamowania miasta na billboardach w całym kraju to nagroda dla Kwidzyna za zwycięstwo w ogólnopolskim konkursie "DesigNowe miasto", organizowanym przez Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Miast i Regionów Proregiona oraz TVP 1. W oczach jurorów, któremu przewodniczył Jerzy Grochulski, prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich, uznanie znalazła zmodernizowana przestrzeń wokół Starego Miasta, w tym bryła miejskiego teatru i plac im. Jana Pawła II.
A Wam jak podoba się billboard? Czekamy na Wasze komentarze.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?