- Z tego co widziałem, w okolice przejazdu kolejowego w Gontach, zostały już zwiezione różne materiały i metalowe konstrukcje - informuje Bogdan Pawłowski, burmistrz Prabut.
Według dokumentacji, modernizacja prabuckiego dworca kolejowego ma przynieść kilka istotnych zmian nie tylko dla infrastruktury kolejowej, ale także miejskiej. Kładka w kierunku ul. Wojska Polskiego ma zostać zlikwidowana. Zamiast tego na dworcu, na wysokości wieży ciśnień zlokalizowanej nieopodal, ma się pojawić podziemny tunel, który połączy byłe koszary z dworcem, ale także będzie stanowić przejście na perony. Wejście do tunelu będzie tuż obok budynku dworca PKP.
By ucywilizować drugie z połączeń ul. Wojska Polskiego z miastem, pojawił się pomysł położenia chodnika prowadzącego od "zielonego" wiaduktu w kierunku Susza do tej dzielnicy miasta.
- Rozmawiałem w tej sprawie z Zarządem Dróg Wojewódzkich, ale okazuje się, że to bardzo kłopotliwe skrzyżowanie i ciężko będzie tam o budowę chodnika - wyjaśnia Pawłowski.
Czytaj również:Remont linii kolejowej już od września
Przy okazji modernizacji dworca, samorząd stara się także o wydłużenie peronów, co umożliwi zatrzymywanie się na prabuckiej stacji pociągów dalekobieżnych.
Na całym remontowanym odcinku ma zostać wymienionych 110 km torów, 120 km sieci trakcyjnej, wybudowane zostaną 2 mosty i 11 wiaduktów. Zamontowane są także ekrany dźwiękoszczelne oraz urządzenia do odpłaszania zwierząt.
Wedle harmonogramu prac, remont odcinka Szymankowo-Prabuty ma się zakończyć w listopadzie 2013 roku. Koszt modernizacji wyniesie prawie 870 mln zł.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?