Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi nadal nie pojadą z Malborka do Kwidzyna, zastępcza komunikacja autobusowa jest utrzymana

Piotr Piesik
Piotr Piesik
Branżowe czasopismo „Rynek kolejowy” opublikowało wiadomość o wprowadzeniu od 13 czerwca zmiany rozkładu kolejowego w kraju. Wśród nowości znalazło się wznowienie kursowania pociągów na linii regionalnej Malbork – Grudziądz, na razie na odcinku z Malborka do Kwidzyna. Pociągi miały ruszyć od poniedziałku. Niestety nie ruszą. Nadal działać będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

Jak informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA, wymagane prace, związane z przebudową przejazdów kolejowo-drogowych, nie zostały zakończone w zakładanym terminie - przed czerwcową korektą rozkładu jazdy. Na przełomie czerwca i lipca przewoźnik wykona jazdy testowe i zapoznawcze. Rozkładowe pociągi na trasę Malbork - Kwidzyn planowane są w I połowie lipca.

Niestety nie mamy żadnej pewności, czy ten nowy termin zostanie dotrzymany. Choć przyznać trzeba, że w ostatnim czasie trwały intensywne prace na całej linii. Na przejazdach kolejowych regulowano automatykę włączania sygnałów alarmujących o zbliżaniu się pociągu. Na stacji w Sztumie montowano ostrzegawcze światła oraz szlabany na przejściach dla pieszych na obu końcach peronu.

Dodać warto, że sprawdzając zapowiedzi o wznowieniu kursowania pociągów od 13 czerwca, zajrzeliśmy do internetowego rozkładu jazdy. Na chybił trafił postanowiliśmy poszukać połączenia z Malborka do Kwidzyna około godziny 12. w najbliższy poniedziałek. Rozkład internetowy proponuje nam pociąg o numerze R 95942 odjeżdżający z Malborka o godz. 12.32. W Gościszewie pociąg jest o 12.40, w Sztumie o 12.46, w Sztumskiej Wsi o 12.50, w Ryjewie o 12.57, w Brachlewie o 13.02, w Kwidzynie o 13.12. Bilet z Malborka do Kwidzyna kosztuje 9,80 zł.
Jeżeli chcielibyśmy udać się w dalszą drogę w kierunku Grudziądza, musimy korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej, notabene wszystkie przystanki znajdują się tam poza stacjami kolejowymi, bez możliwości przewozu rowerów.

Niestety zastępcza komunikacja musi wystarczyć podróżnym na całej długości linii nr 207.

Przemysław Zieliński przypomina - Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykonawca modernizuje między Malborkiem a granicą województwa 70 km torów. Komfort obsługi pasażerów poprawi się na 9 przystankach osobowych i stacjach. Inwestycja obejmuje przebudowę 120 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów. Poziom bezpieczeństwa zostanie podniesiony na 36 przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym są wymieniane na nowe. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowe do 100 km/h. Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.

Natomiast wspomniane pismo "Rynek kolejowy" wskazuje, że otwarcie linii dla ruchu miało pierwotnie nastąpić w grudniu 2018 roku, a koniec wszystkich prac w październiku 2019 roku. Oznacza to, że opóźnienie otwarcia linii wynosi opóźni się o co najmniej 30 miesięcy dla odcinka Malbork-Kwidzyn i 36 miesięcy dla reszty linii.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sztum.naszemiasto.pl Nasze Miasto