Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi na Pomorzu. Samorządowcy zaapelowali do ministra

Redakcja
fot. Norbert Cesarz/Kwidzyn.TV
Samorządy Powiśla i Kociewa jednoczą siły ws. poprawy dostępności kolejowej dla swoich mieszkańców. Zaapelowali w tej sprawie do ministra.

Poprzez kampanię, samorządy chcą wymóc na ministerstwie, by w Prabutach i Smętowie Granicznym, zatrzymywały się wszystkie kursujące przez te stacje pociągów klasy IC i TLK.

- Działania takie nie wiążą się w żaden sposób ze wzrostem kosztów ani po stronie samorządów ani po stronie funkcjonowania transportu kolejowego, a wręcz przeciwnie poprawiają rentowność kolei, poprzez zwiększenie liczby osób korzystających z pociągów międzywojewódzkich, co generuje dodatkowe przychody dla operatora. Podobne inicjatywy, np. dla stacji Włoszczowa, zakończyły się pełnym sukcesem i dziś zatrzymują się tam nawet pociągi Pendolino, stając się komunikacyjnym oknem na świat tamtego regionu - mówi Piotr Kazimierowski, analityk ruchu kolejowego zaangażowany w akcję. - Chcemy, aby podobną rolę dla Kociewia i Powiśla pełniły wspomniane stacje, zwłaszcza, iż samorządy lokalne poczyniły i wciąż inwestują znaczne środki w infrastrukturę celem integracji tych regionów - dodaje.

W poniedziałek, w Smętowie Granicznyn, przedstawiciele samorządów Powiśla i Kociewia, podpisali petycję do ministra infrastruktury i budownictwa, w której apelują o „zaplanowanie zatrzymywania się na stacjach Prabuty i Smętowo, wszystkich pociągów zamawianych i finansowanych przez ministerstwo”. - Społeczność Kociewia i Powiśla to niemal 200 tys. mieszkańców, która poprzez dotychczasowe decyzje organizatora kolejowych przewozów pasażerskich jest wciąż niedoceniona. Jako mieszkańcy tych regionów chcemy korzystać z szybkiego, ekologicznego i bezpiecznego publicznego transportu kolejowego, który jak dotąd jest udziałem mieszkańców innych regionów - czytamy w petycji.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Akcja "Kolej na Toruń". Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiada

Samorządowcy podkreślają w piśmie, że realizacja tych postulatów, po stronie budżetu państwa i organizatora przewozów nie generuje żadnych dodatkowych kosztów. Wręcz przeciwnie dają niepowtarzalną okazję na zwiększenie przychodów międzywojewódzkich przewozach kolejowych, a przy okazji przeniesienie dotychczasowych potok w pasażerskich z dróg na tory.

- Uzyskanie tego efektu jest możliwe dzięki ogromnemu zaangażowaniu organizacyjnemu i finansowanemu lokalnych samorządów Powiśla i Kociewia w budowę mostu na Wiśle oraz modernizację licznych lokalnych drogowych ciągów komunikacyjnych łączących podzielone dotąd rzeką regiony. Jako włodarze (...) deklarujemy dalsze wspólne działania i inwestycje na rzecz integracji transportowej Kociewia i Powiśla. Liczymy, iż (...) Państwo, jako organizator transportu publicznego o zasięgu międzywojewódzkim, zechce także włączyć się w ten proces i umożliwić dostęp do szybkich, bezpiecznych i ekologicznych form transportu kolejowego, umożliwiających dogodny dojazd mieszkańcom, turystom oraz biznesmenom do największych miast regionów w naszym kraju, poprzez stacje Smętowo i Prabuty.

Spieszył się na pociąg, utknął między peronem a wagonem. Pasażerowie przechylili skład, by go uwolnić

Obserwuj nas na Twitterze!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na kwidzyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto