Przypomnijmy, że 5 lat trwał remont odcinka linii kolejowej nr 207 biegnący z Malborka do Kwidzyna. Ostatecznie od lipca 2021 r. mieszkańcy mogli korzystać z połączeń pasażerskich na tym odcinku. Modernizacja miała jednak objąć trasę biegnącą z Malborka do Gardei oraz granic województwa pomorskiego, ale sytuację utrudniła ubiegłoroczne osuwisko błotne w Rozpędzinach (gm. Kwidzyn).
Ściekająca woda rozmyła istniejący w tym miejscu nasyp kolejowy, w efekcie czego tory zawisły w powietrzu. Prace w tym miejscu rozpocząć się miały dopiero po zaakceptowaniu przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego dokumentacji naprawy uszkodzonego nasypu. Stąd najpierw uruchomiono połączenia na trasie Kwidzyn – Malbork. Jak podkreślano modernizacja odcinka Kwidzyn – granica województwa miała potrwać do końca roku. Postęp prowadzonych prac pokazuje jednak, że termin jak w przypadku wcześniejszych zapewne nie zostanie dotrzymany.
Dodajmy, że projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto sfinansowany został z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosiło natomiast blisko 85 procent.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?