Obok obecnej siedziby firmy, która po modernizacji działa od lata 2015 roku jako LPP Fashion Lab, powstanie drugi nowoczesny budynek biurowy Fashion Lab. Będą tam pracowały zespoły marek: Reserved, Cropp i Sinsay. Dzięki rozbudowie zespoły LPP dotychczas działające w różnych lokalizacjach będą pracować w jednym miejscu w Gdańsku.
Pierwszy etap realizacji projektu obejmie roboty ziemne i konstrukcyjne podziemia, gdzie znajdzie się m.in. dwupoziomowy parking dla pracowników. W drugiej połowie roku ruszą roboty konstrukcyjne budynku. Zakończenie prac planowane na koniec 2018 roku. Całkowity koszt inwestycji to 80 mln złotych.
Projekt kompleksu opracowała pracownia JEMS Architekci, znana m.in. z projektu kompleksu Gdynia Waterfront i rewitalizacji Hali Koszyki w Warszawie. Obiekt został zaprojektowany w stylu industrialnym z dominacją surowego betonu oraz szklanych elementów. Projekt powstał w porozumieniu z konserwatorem zabytków i oddaje charakter zabudowy typowej dla Dolnego Miasta.
- Zarząd LPP wybrał projekt grupy JEMS Architekci, ponieważ ich koncepcja najlepiej oddaje ducha firmy, jej dynamikę, nowoczesny charakter i otwartość na zmianę. Industrialny charakter nowego budynku, mimo nowoczesnej formy, doskonale wpisuje się w historyczną zabudowę Dolnego Miasta w Gdańsku oraz głównej siedziby LPP. Mamy nadzieję, że kreatywny koncept będzie inspirującą przestrzenią do pracy dla naszych pracowników - mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.
Nowy budynek będzie odtwarzał pierzeję, czyli ciąg frontowych budynków ulicy Łąkowej, kontynuując tradycję i typ dawnych kamienic Dolnego Miasta, wpisując się w charakter przedwojennej przemysłowej zabudowy tego miejsca - dawnej fabryki tytoniu (obecna siedziba Centrali LPP) i fabryki karabinów. Dziedziniec budynku został zaprojektowany tak, żeby tworzył przyjazną, kameralną atmosferę miniparku. Centralnym punktem kampusu będzie zielony plac otoczony wzniesieniami, w których ukształtowane zostaną tarasy - miejsce pracy i odpoczynku dla wszystkich pracowników.
LPP SA jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ponad 22 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?