Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kwidzyn najbardziej designerski?

Redakcja
Tamina
"DesigNOWE miasto 2011" to inicjatywa telewizyjnej "Jedynki" oraz Stowarzyszenia Wspierania Rozwoju Miast i Regionów "Proregiona". Ogólnopolski konkurs ma promować miasta z najlepiej zorganizowaną przestrzenią publiczną. Swoich sił chce także spróbować Kwidzyn.

Stolicę Dolnego Powiśla będą promować: odnowiona bryła kinoteatru, plac Jana Pawła II, odtworzony kwartał kamienic historycznej Starówki. Wszystkie te projekty stanowią nowy pomysł na zaniedbaną dotąd przestrzeń Starego Miasta i są uzupełnieniem dla zabytkowych brył katedry i zamku.

Hit i wtopa inwestycyjna - zobacz jak głosowali Internauci

- Zrobiliśmy wiele, by przygotować mieszkańcom nową aranżację przestrzeni i nowe miejsce spotkań - mówi Jan Kozłowski, asystent burmistrza Kwidzyna.

Kozłowski podkreśla, że rewitalizacja tego terenu przyniosła nadspodziewany rezultat.

- Jeszcze niedawno kinoteatr był burą kostką betonu i nie pasował do otoczenia. Dziś może być wizytówką miasta - mówi.

Przykładem trafionej inwestycji jest też plac Jana Pawła II (między kinoteatrem a katedrą), w ubiegłym - pierwszym - sezonie licznie odwiedzany przez kwidzynian.
Urzędnicy miejskiego magistratu przygotowują właśnie prezentację Kwidzyna. W jej skład wejdą plany, projekty czy fotografie przekształconej przestrzeni.

Starówka z nowym wyglądem

Dokumenty zostaną wzbogacone o stosowny opis, a całość przesłana do oceny przez jury konkursu. Rangę rywalizacji podnosi fakt, że obrady jurorów poprowadzi przewodniczący Stowarzyszenia Architektów Polskich.

Kwidzyn: Krypta mistrzów do zwiedzania

Kwidzyn: Książka o mistrzach

Równolegle z częścią konkursową rozpoczęła się już część telewizyjno-internetowa przedsięwzięcia.

W czwartkowych i piątkowych wydaniach "Kawy czy herbaty?" na antenie telewizyjnej Jedynki będzie można obejrzeć spoty reklamujące 16 uczestniczących miast. Konkursowe projekty będą prezentowane w kolejnych odcinkach programu TVP1 "Kawa czy herbata?" w postaci krótkich reportaży oraz wywiadów w studiu z twórcami i reprezentantami samorządów.

Odcinek poświęcony Kwidzynowi zostanie wyemitowany 13 maja, w porannych godzinach.

- Nasze starania wesprze Jurek Owsiak, który przy okazji opowie o współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi - zapowiada Kozłowski.

Asystent burmistrza podkreśla, że już sama obecność miasta na ogólnopolskiej antenie stanowi dobrą reklamę miasta. Jeśli Kwidzyn zwycięży - dodatkowo zyska w nagrodę kampanię promocyjną na billboardach w całej Polsce.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kwidzyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto