Nagroda Google eMiasta to wyróżnienie przyznawane 16 miastom w Polsce liczącym poniżej 100 tys. mieszkańców, które odznaczają się największym poziomem przedsiębiorczości online w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W każdym województwie wyróżniane jest jedno takie miasto, które uznawane jest za wzór do naśladowania dla innych miast w regionie pod kątem wykorzystania narzędzi internetowych przez przedsiębiorców. Celem nagrody jest też podkreślenie roli, jaką pełni dziś internet w prowadzeniu działalności biznesowej.
- Badanie Google eMiasta przeprowadzono w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców we wszystkich województwach w Polsce, mierząc poziom aktywności w internecie lokalnych firm z sektora MŚP. Kryteria uwzględnione w badaniu to m.in. posiadanie własnej strony internetowej, również w wersji na urządzenia mobilne (np. smartfony, tablety), prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie, posiadanie własnego bloga czy obecność w serwisach społecznościowych. Na podstawie odpowiedzi uzyskanych od przedsiębiorców stworzono ranking eMiast. Te, które uzyskały najwyższą łączną punktację, otrzymają nagrodę i tytuł eMiast - informuje Małgorzata Pisarewicz z biura prasowego pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Dodatkowo, poza małymi miastami do 100 tys. mieszkańców przebadano również miasta wojewódzkie, wyłaniając w osobnym rankingu najbardziej „internetowe pod względem przedsiębiorczości” wojewódzkie eMiasto.
Zobacz także:
Realizacją badania, wyłonieniem eMiast z 16 województw oraz wyłonieniem wojewódzkiego eMiasta zajęła się firma badawcza IPSOS.
Google od wielu lat angażuje się w działania edukacyjne na temat internetu skierowane do małych i średnich firm w całej Polsce. W ramach akcji „Internetowa Rewolucja bez Granic” Google wraz z partnerami organizuje bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców z sektora MŚP. Dotychczas w akcji wzięło udział ponad 50 tys. firm, a ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 miast z całej Polski wzięło udział w szkoleniach „Internetowej Rewolucji”.
Potrzeby prowadzenia działań edukacyjnych na temat możliwości, jakie daje firmom internet, są jednak nadal duże, zwłaszcza w mniejszych miastach. Zaledwie połowa małych i średnich firm w Polsce posiada stronę internetową. Jeszcze mniej przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet lub prowadzi działania promocyjne w sieci. Również niewielu z nich postrzega internet jako narzędzie ekspansji zagranicznej. Dlatego w 2013 roku, poza kontynuacją „Internetowej Rewolucji”, Google zdecydował się na uhonorowanie tych miast, które mogą być wzorem dla innych w obszarze przedsiębiorczości online.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?