- Trwają właśnie prace przy stawianiu fundamentów pod most główny i estakady dojazdowe. Poza tym wkrótce z pól powinna zejść woda, więc i tam będzie można prowadzić prace naziemne - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiej GDDKiA.
W ramach inwestycji, której głównym wykonawcą jest Budimex, ma również powstać ok. 10 km głównej trasy dojazdowej. Na zachodnim brzegu rzeki będzie się ona łączyła z drogą krajową nr 1, a na wschodnim z drogą krajową nr 55. Na początku i na końcu projektowanego odcinka powstaną ronda.
Budimex wybuduje także 5 nowych skrzyżowań, z czego 2 dwupoziomowe, a do tego zbudowanych zostanie 17 dróg lokalnych o łącznej długości ok. 9 km. Również infrastruktura techniczna w postaci kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, elektroenergetycznej oraz gazowej wymaga przebudowy.
Pewnym utrudnieniem dla inwestycji jest zróżnicowanie terenu. Biorąc pod uwagę fakt, iż główna trasa biegnie przez tereny zalewowe, leśne i rolnicze, w niektórych miejscach konieczne jest wzmocnienie podłoża lub wymiana gruntu.
Już niebawem, tak jak przed rokiem, kilka kilometrów od mostu zacumowane zostaną dwie barki z piaskiem, które będą służyć ptakom za lęgowisko. Barki to forma kompensacji przyrodniczej zapisana w uzgodnieniach środowiskowych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?