Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecinianie to najwięksi e-spryciarze! Polujemy na najlepsze okazje

Redakcja
Od dawna Internet rozwija się w szybkim tempie, a my nie mając na nic czasu szukamy w nim najlepszych promocji na szybkie zakupy.

Ogólnopolski ranking e-sprytu przeprowadzony przez Picodi Polska pokazał, że w Szczecinie mamy najbardziej aktywnych internetowo mieszkańców, którzy wyszukują najlepsze i najtańsze oferty w Internecie. W badaniu wzięli udział mieszkańcy dziesięciu największych miast w Polsce.

Firma Picodi postanowiła sprawdzić e-spryt Polaków mieszkających m.in. w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu czy Bydgoszczy. Podstawą rankingu były cztery czynniki: liczba mieszkańców korzystających z kuponów rabatowych, ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ilość różnorodnych form promocji, po które sięgają badani oraz procent mieszkańców aktywnie poszukujących zniżek i rabatów w sieci.

Co to jest e-spryt? Jak wyjaśniają twórcy rankingu, jest to umiejętność wyszukiwania i korzystania z najlepszych dostępnych w Internecie promocji i zniżek. Ważny jest także zmysł do podejmowania roztropnych i pewnych decyzji.

Szczecin najaktywniejszy!

Szczecin zajął pierwsze miejsce w dwóch badanych kwestiach - w ilości propozycji, z których korzystają mieszkańcy i w aktywnym poszukiwaniu promocji. W naszym mieście siedmiu na dziesięciu badanych sprawdza Internet w poszukiwaniu promocji co najmniej kilka razy w roku. Ostatnie miejsce w rankingu zajęła Bydgoszcz, gdzie jej mieszkańcy nie mają tyle odwagi w szukaniu i korzystaniu z okazji co szczecinianie.

Co jest najważniejsze?

Przed decyzją o zakupie szczecinianie największą uwagę zwracają na cenę przed promocją, wysokość zniżki i jakość produktu. Ważne są także warunki zakupu - szybkość dostawy czy możliwość zwrotu zakupionego produktu bądź wymiana na inny. Przeprowadzone badanie wykazało, że mieszkańcy Szczecina najchętniej kupują na sezonowych wyprzedażach (72%), w zamian za rabat chętnie zapisują się także do sklepowych newsletterów (68%) i korzystają z kuponów rabatowych (59%).

Największe zakupy robimy w takich kategoriach jak ubrania (73%), kosmetyki (55%), książki, filmy i muzyka (46%) czy karma i akcesoria dla zwierząt (46%). Niewielki odsetek internetowych zakupów stanowią jedzenia na dowóz (18%) i meble (5%).

Co ciekawe, mimo zwycięstwa w rankingu, szczecinianie nie są internetowymi zakupoholikami. Na poszukiwaniu promocji w sieci spędzamy przeważnie mniej niż godzinę w tygodniu. W miesiącu nie wydamy więcej niż kilkadziesiąt lub kilkaset złotych. Więcej niż 300 zł, według badania Picodi, wydaje tylko co siódmy mieszkaniec Szczecina, a co dziesiąty - ponad 1000 zł. Co trzeci ankietowany przyznał się, że spędza w internetowych sklepach od 3 do 5 godzin.

Oszczędności do kieszeni

Warto zauważyć, że mimo dużej aktywności w internetowych zakupach, Polacy decyzję o ostatecznym zakupie podejmują dosyć ostrożnie. 73% badanych deklaruje, że po znalezieniu wymarzonej rzeczy, szuka innych ofert tego samego produktu, porównując ceny i wybierając najkorzystniejszą z nich. Takimi działaniami e-sprytni szczecinianie oszczędzają średnio 55-70 złotych rocznie.

Oszczędzanie na internetowych zakupach nie idzie jednak w parze z długofalowym zbieraniem pieniędzy. Odkładanie bonusów do skarbonki czy wpłacanie pieniędzy na konto oszczędnościowe deklaruje tylko co dziesiąty ankietowany. Mieszkańcy Szczecina zaoszczędzone pieniądze wydają głównie na bieżące wydatki. Tylko 5% osób kupuje za to kolejny produkt.

Jak podaje pomysłodawca badania - zostało ono przeprowadzone w sierpniu 2017 na grupie 434 ankietowanych metodą ankiet internetowych. Grupę badawczą stanowili mieszkańcy dziesięciu największych miast w Polsce. Respondenci odpowiedzieli na pytania związane z zakupami w sieci dotyczące m.in.: częstotliwości zakupów, wysokości wydatków, oszczędności i priorytetowych czynników, na które zwracają uwagę podczas ich robienia.

Jak kupują w sieci Polacy? Czy podczas internetowych zakupów często korzystają z promocji i zniżek?


Zobacz także: Ekspert o bezpiecznych zakupach w sieci

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto