Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przedszkole Integracyjne

opr. red. / Przedszkole Integracyjne
As
Jedyne w Kwidzynie przedszkole, do którego chodzą zarówno dzieci zdrowe, jak i niepełnosprawne. Właścicielem placówki jest miasto. Tu też rodzice płacą najniższe czesne.W przedszkolu można skorzystać m.in. z dogoterapii czy hydroterapii z elementami nauki pływania.

PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W KWIDZYNIE

ZAGŁOSUJ NA NAJLEPSZE PRZEDSZKOLE!

LICZBA DZIECI W PRZEDSZKOLU
Do przedszkola uczęszcza 177dzieci, w tym 19 dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Funkcjonuje 6 oddziałów – 2 masowe i 3 integracyjne. Średnia liczba dzieci zapisanych w oddziałach to 27 wychowanków, a uczęszczających przeciętnie od 17 do 20. W każdym oddziale zatrudnionych jest dwóch nauczycieli i pomoc nauczyciela.

OPŁATY
Wychowanie i nauczanie w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (tj. 5godz.) jest bezpłatne.

Świadczenia przedszkola realizowane w czasie przekraczającym realizację podstawy wynoszą 110 zł miesięcznie.

Stawka żywieniowa za cztery posiłki (śniadanie, drugie śniadanie, obiad i podwieczorek) wynosi 6 zł dziennie.

Koszty dodatkowe dla rodziców to około 3-5zł miesięcznie za przedstawienia teatralne w przedszkolu czy kwidzyńskim teatrze.

ZAJĘCIA DODATKOWE W RAMACH CZESNEGO
W przedszkolu proponowanych jest szereg zajęć dodatkowych i specjalistycznych, które są nieodpłatne przez rodziców.

METODY I FORMY WSPOMAGAJĄCE:
Dogoterapia i felinoterapia – zajęcia prowadzone są w przedszkolu w oparciu o program „Witaj piesku” indywidualnie i grupowo 1x w tygodniu przez instruktora dogoterapii Panią Marię Pacyńską.

Hipoterapia i elementy nauki jazdy konnej – zajęcia hipoterapii odbywają się w przedszkolu w każdą środę i są adresowane do dzieci wymagających indywidualnego wsparcia. Dla chętnych rodziców z dziećmi zajęcia nauki elementów jazdy konnej odbywają się dwa razy w tygodniu. Zajęcia prowadzi instruktor hipoterapii Pani Bożena Fabjańczyk.

Rehabilitacja indywidualna – zajęcia adresowane są do dzieci wymagających wsparcia fizjoterapeutycznego. Rehabilitant pracuje uznawanymi na całym świecie metodami terapeutycznymi jak PNF i NDT-Bobath. Terapia odbywa się w przedszkolu codziennie i jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Prowadzący Pan Marcin Pułka.

Masaż – przeznaczony dla dzieci zakwalifikowanych do tej formy pomocy. W przedszkolu stosuje się masaż klasyczny (leczniczy). Prowadzący Pan Marcin Pułka.

Kinezyterapia
– leczenie ruchem to podstawowa i najważniejsza gałąź rehabilitacji stosowana w naszym przedszkolu. Wśród ćwiczeń wyróżniamy te o działaniu miejscowym – dotyczące miejsca gdzie zlokalizowane jest schorzenie oraz te o działaniu ogólnoustrojowym – gdzie do ćwiczeń wykorzystuje się zdrowe, nie objęte procesem chorobowym części ciała i narządy, co powoduje poprawę wydolności ogólnej, która decyduje o końcowym efekcie leczenia. Zajęcia prowadzi Pan Marcin Pułka.

Gimnastyka korekcyjna – ćwiczenia mające na celu skorygowanie wad postawy. Odbywają się dwa razy w tygodniu z podziałem na poszczególne grupy wiekowe oraz z wyszczególnieniem wad postawy.
Do podstawowych ćwiczeń zalicza się:
ćwiczenia oddechowe – plecy okrągłe, skoliozy,
ćwiczenia mięśni grzbietu i pośladków – plecy okrągłe, odstające łopatki,
ćwiczenia mięśni brzucha – zwiększona lordoza,
ćwiczenia korygujące ustawienie miednicy – zwiększona lordoza,
ćwiczenia antygrawitacyjne; czynne prostowanie i rozciąganie kręgosłupa- zwiększona lordoza, plecy okrągłe, odstające łopatki, skoliozy. Zajęcia prowadzi Pan Marcin Pułka.

Logoterapia indywidualna – adresowana jest do dzieci, które wymagają wsparcia logopedy. Zajęcia odbywają się w specjalnym gabinecie oraz przy zastosowaniu najnowszych pomocy dydaktycznych i opracowania multimedialnego. Prowadząca zajęcia Pani Aldona Czyżewska.

Logoterapia grupowa – zajęcia odbywają się w najmłodszych grupach tj. 3-latków, 4-latków, 4-5 latków i mają na celu przeciwdziałanie powstawaniu wad mowy, usprawnianie aparatu artykulacyjnego i zwiększenie zasobu używanego słownictwa. Prowadząca Pani Aldona Czyżewska.

Terapia pedagogiczna
– zajęcia prowadzone są indywidualnie z dziećmi wymagającymi dodatkowego wsparcia. Celem terapii jest usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno – motorycznych i wyrównywaniu deficytów rozwojowych. Terapia prowadzona jest codziennie przez pedagoga specjalnego Panią Marzenę Pokora.

Hydroterapia i elementy nauki pływania
– zajęcia prowadzone są w basenie znajdującym się w budynku przedszkola. Specyfika środowiska wodnego ma dużą wartość korektywną: odciąża kręgosłup, wpływa hartująco, pozwala stosować różnorodne ćwiczenia oddechowe oraz sprzyja rozluźnieniu mięśni. Zajęcia prowadzone są indywidualnie z rehabilitantem oraz w małych grupach pod opieką nauczyciela danej grupy.

Elementy Pedagogiki Zabawy
– efektem stosowania metody jest wzmocnienie potencjału dziecka, wzbudzenie chęci do doskonalenia i zdobywania umiejętności. Elementy „Klanzy”, w tym zabawy z chustą animacyjną rozbudzają naturalną ciekawość i radość w dzieciach, stwarzając możliwość wspólnego aktywnego spędzania czasu.

Metoda M. Montessori – zajęcia odbywają się w grupie pilotażowej dzieci 6-letnich (II kondygnacja). Prowadzone są przez Panią Bożenę Chorbacz. Pozostałe grupy korzystają ze specjalistycznych pomocy dydaktycznych zwanych „Materiałem Montessori”.

Metoda Dobrego Startu – w każdej grupie wiekowej prowadzone są zajęcia z elementami Metody Dobrego Startu

Metoda Weroniki Sherborne – zajęcia prowadzone są w każdej grupie wiekowej

ZAJĘCIA DODATKOWE (organizowane w czasie przekraczającym realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego):

Zabawy z językiem angielskim – zajęcia odbywają się we wszystkich grupach wiekowych z wyjątkiem dzieci 3-letnich. Przewodnie hasło to „They think are playing , we know they are learning”. Na zajęciach przedszkolaki śpiewają piosenki, mówią proste wiersze. Dzieci mają okazję pokazać swoje umiejętności podczas organizowanych zajęć otwartych dla rodziców oraz w organizowanych konkursach. Zajęcia prowadzi pani Anna Pułka.

Zabawy z szachami – szachy są znakomitym narzędziem w nauce abstrakcyjnego myślenia. gry i zabawy na szachownicy korzystnie wpływają na formowanie niezależnych procesów umysłowych. Podczas zabaw dzieci rozwijają własną uwagę i pamięć. W otoczeniu gier koncentrują się lepiej i pamiętają więcej. Zajęcia szachowe prowadzi Zdzisława Abramowicz w grupach dzieci 6-letnich.

Zajęcia komputerowe
– zajęcia prowadzone są przez nauczycielki z poszczególnych grup wiekowych na terenie przedszkola w specjalnie wyposażonej sali komputerowej. Przedszkolaki korzystają z edukacyjnych gier, programów wzbogacających słownictwo i rozwijają sprawności niezbędne do podjęcia nauki w szkole. Dzieci 6-letnie wdrażają się do posługiwania technologią informacyjną w kwidzyńskim centrum kultury.

Zajęcia plastyczne z elementami arteterapii i dramy – na zajęciach dzieci mają możliwość zapoznania się z nowymi technikami plastycznymi, wprowadzane są elementy dramy. Jako metodę wspierającą i stymulującą rozwój stosuje się arteterapię. Prowadzące zajęcia to pani Justyna Woszczycka i Beata Madajczak.

Zajęcia teatralne
– na zajęciach teatralnych dziecko obcuje z literaturą - klasyką dziecięcą i tekstami współczesnymi, poznaje różne gatunki i twórców literatury. Nasi mali artyści mogą się wcielić w różne postaci, maja możliwość rozwijania uzdolnień przełamując nieśmiałość i lęk przed występami publicznymi.

Religia
W grupie dzieci 6-letnich prowadzona jest religia. Zajęcia te organizowane są na prośbę rodzica, są nieobowiązkowe i nieodpłatne.

ZAJĘCIA DODATKOWE (płatne osobno)

Zajęcia tańca towarzyskiego – zajęcia odbywają się dla wszystkich chętnych dzieci. Prowadzone są przez trenera Kwidzyńskiego Klubu Tańca Progress. Jest to jedyna płatna dodatkowo przez rodziców forma.

ADAPTACJA

Adaptacja dzieci do przedszkola prowadzona jest wg ustalonego harmonogramu:

Nauczycielki w grupach młodszych (tj. 3-latki, 4-5latki opracowują autorskie programy adaptacyjne wg których organizują cykl zajęć adaptacyjnych.

W kwietniu odbywają się „Drzwi otwarte przedszkola”, podczas których rodzice wraz z pociechami mogą zapoznać się z ofertą przedszkola, bazą placówki, uzyskać fachowej porady od zatrudnionych specjalistów (psychologa, pedagoga specjalnego, logopedy czy rehabilitanta) oraz razem z dzieckiem wziąć udział w licznych zabawach, zajęciach, przygotowanych atrakcjach.

Po kwalifikacji dziecka do przedszkola odbywają się cykliczne spotkania z rodzicami i dzieckiem w maju, czerwcu i sierpniu. Zajęcia te są nieodpłatne i poparte pomocą psychopedagogiczną.

CERTYFIKATY
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi w Kwidzynie jest placówką uhonorowaną zaszczytnymi dyplomami, certyfikatami. Najważniejszym wyróżnieniem jest wejście w poczet Krajowych Liderów Integracji.

ORYGINALNE PROGRAMY WYCHOWAWCZE i EDUKACYJNE:

W przedszkolu realizowane są innowacyjne/autorskie programy:
Program adaptacyjny „Przedszkole ulubione miejsce moje”,
Program adaptacyjny dla 4-5 latków „Przedszkolak mały, ale zawsze śmiały”
Program wychowawczy „Wspólnie znaczy lepiej”
Program „Terapia pedagogiczna w Przedszkolu Integracyjnym w Kwidzynie”
Program ekologiczny „Przedszkolak i ekologia”
Program przedszkolnej edukacji antynikotynowej „Czyste powietrze wokół nas”
Program dogoterapii „Witaj Piesku”
Program „Logoterapia indywidualna i grupowa”.

DODATKOWE INFORMACJE:

Przedszkole jest jedyną placówką publiczną w mieście, do której uczęszczają zarówno dzieci zdrowe jak i niepełnosprawne. Wszyscy zatrudnieni nauczyciele posiadają dwukierunkowe wykształcenie pozwalające na pracę z dziećmi zdrowymi jak i wymagającymi wsparcia. Zatrudnieni są także specjaliści prowadzący szereg zajęć specjalistycznych z dziećmi i ich rodzicami.

W grupie pilotażowej prowadzone są innowacyjne zajęcia metodą Marii Montessori w specjalnie wyposażonej sali.

Dzieci w naszej placówce mają nie tylko zapewnioną specjalistyczną opiekę, ciekawe metody i formy pracy, ale przede wszystkim nasze przedszkole:
tworzy warunki rozwoju dla wszystkich dzieci, szczególnie dla najsłabszych i będących w największej potrzebie; traktuje dzieci indywidualnie, a formy i metody pracy dostosowuje do ich możliwości;buduje, we współpracy z rodzicami w dzieciach najważniejsze wartości: dobro, prawdę, przyjaźń, szacunek i tolerancję.

Tu każdy od każdego czegoś się uczy, każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z powstającymi trudnościami. Integracja uczy radości z dawania, rozbudza świadomość tego, że wszyscy ludzie mają równe prawa, choć mają różne możliwości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kwidzyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto