Nowe specjalności i kierunki kształcenia
Uczelnia, kreując swoją ofertę, odpowiada na zapotrzebowanie rynku oraz plany rozwoju branży morskiej w regionie, Polsce i na świecie. Dlatego też nasze nowości odpowiadają na rozwój przemysłu stoczniowego, żeglugi śródlądowej, a także transportu modalnego, sektora IT czy żeglarstwa morskiego.
Już w nadchodzącym roku akademickim – 2018/19 – Wydział Nawigacyjny wzbogaci swoją ofertę o najnowszy kierunek: oceanotechnikę. W ramach studiów można wybrać specjalności: projektowanie i budowa okrętów, projektowanie i budowa jachtów.
Kadrowe wsparcie w sektorze portowym zapewnią w najbliższym czasie absolwenci transportu oraz logistyki ze specjalnością: eksploatacja terminali kontenerowych.
Pracę przy użyciu nowych technologii oraz zaawansowane zaplecze szkoleniowe zapewnią specjalności – technologie systemów bezzałogowych na transporcie, systemy informatyczne na informatyce, hydrografia w ramach kierunku geodezja i kartografia, a także nowy, unikalny kierunek – geoinformatyka.
Nowość – również w skali kraju – oferuje także Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu: specjalność inteligentne systemy transportowe to pewny wybór i kontakt z przyszłymi pracodawcami już na etapie studiów.
Specjalności w obszarze jachtingu to – żeglarstwo morskie w ramach kierunku nawigacja, eksploatacja siłowni okrętowych i jachtów motorowych – na kierunku mechanika i budowa maszyn, a także logistyka portów jachtowych na logistyce oraz eksploatacja portów jachtowych na kierunku transport.
Zarządzanie transportem śródlądowym – w tym rozwojowym kierunku można specjalizować się, studiując transport ze specjalnością inland shipping management.
Nowoczesne zaplecze naukowo-dydaktyczne
Akademia Morska stale rozwija swoją infrastrukturę i bazę badawczo-szkoleniową. Wśród najważniejszych inwestycji w najbliższych latach trzeba wymienić dokończenie remontu kompleksu budynków przy ul. Willowej w Szczecinie, by móc przenieść tam jednostki Wydziału Mechanicznego, a także budowę Centrum Eksploatacji Obiektów Pływających, które będzie cennym zapleczem badawczym w zakresie automatyzacji nawigacji oraz poprawy bezpieczeństwa eksploatacji statku.
Stawiamy na nowe technologie, w związku z czym, w uczelni, obok typowego dla edukacji marynarzy zaplecza symulacyjnego, utworzone zostały także laboratoria wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, laboratoria prototypowania z drukarkami 3D. Do dyspozycji studentów są nowoczesne drony oraz specjalistyczne oprogramowanie służące do numerycznego opracowywania i prezentacji wyników pomiarów geodezyjnych teledetekcyjnych i fotogrametrycznych, a także najnowocześniejszy sprzęt służący projektowaniu i automatyzacji procesów logistycznych oraz wiele innych.
Think green
Naukowcy akademii angażują się również w projekty naukowe służące ekologii – m.in. Low Carbon Logistics, czy rozwiązania dla zrównoważonego transportu w miastach to tylko niektóre zainteresowania naukowców Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Transportu, gdzie prowadzone są m.in. badania nad elektromobilnością. Naukowcy AM biorą udział w projektach z programów Horyzont 2020, Regionu Południowego Bałtyku. Jednym z istotnych projektów jest współprowadzony przez WWF Polska międzynarodowy program MARELITT BALTIC – mający na celu oczyszczenie akwenu Morza Bałtyckiego z zalegających w nim porzuconych i zagubionych sieci „widm”, zagrażających środowisku. W projekcie już po raz kolejny udział bierze statek badawczo-szkolny Nawigator XXI.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?