- Półmetek budowy przejścia podziemnego na stacji Kwidzyn, kolejny etap prac przy peronach w Ryjewie, Sztumie, Brachlewie, Sztumskiej Wsi i Gościszewie oraz wprowadzenie na roboty specjalnego kombajnu do wzmacniania podłoża pod torem potwierdza, że PKP Polskie Linie Kolejowe SA szykują lepsze podróże na linii Gardeja - Malbork - informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Obecnie na stacji w Kwidzynie budowane są perony oraz wspomniane przejście podziemne. Zdaniem inwestora będzie to bezpieczne i wygodne połączenie dworca z peronami. Trwa także budowa schodów i szybu windowego, bowiem na stacji w dotarciu na perony pomogą trzy windy. Remontowane są również wiaty peronowe, później zostaną tam zamontowane ławki, tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Poza tym wymieniane są tory, rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Kombajn na torach
Na odcinku od Kwidzyna do Malborka wykonawca wykorzystuje specjalne maszyny. Pracuje m.in. kombajn torowy SVV 100. Maszyna o długości 50 metrów unosi tor i rozkłada pod nim specjalną włókninę separacyjną wzmacniającą podłoże. Zastosowanie maszyn zapewnia dobre tempo prac. Dotychczas na linii wymieniono już podkłady i szyny na ok. 30 kilometrach.
5 stacji z nowymi peronami
W miejscowościach Ryjewo, Sztum, Brachlewo, Sztumska Wieś i Gościszewo zaczęły się prace związane z budową wyższych peronów, a dzięki temu pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów. Wykonawca prowadzi prace ziemne i następnie będzie ustawiał ścianki peronowe. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty, gabloty informacyjne i ławki. Wykonane będą dojścia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się i ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Przy stacjach i przystankach będą stojaki rowerowe.
Pociągi przyśpieszą do 120 km/h
W ramach inwestycji wyremontowanych będzie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h, co zapewni wygodne podróże w regionie. Sprawne prowadzenie ruchu pociągów będzie możliwe po przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13 wiaduktów. Rewitalizacja linii przewiduje także przebudowę 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać będą czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Warta aż 212 mln zł inwestycja w 85 proc. (ok. 180 mln zł) jest dofinansowana ze środków unijnych.
"Rząd odbudowuje tory kolejowe w wielkości do tej pory zupełnie nieznanej"
Obserwuj nas na Twitterze!
Follow https://twitter.com/KwidzynNMDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?