- Jury konkursu - najznamienitsi profesorowie z branży mostowej - doceniło wyjątkowość i innowacyjność mostu w okolicach Kwidzyna. Budowa mostu typu extradosed o tej skali to pionierska realizacja na skalę europejską, a nawet światową. Dotychczas takie obiekty o porównywalnej rozpiętości przęseł powstały w Japonii (dwa) i Szwajcarii (jeden) - informuje Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy firmy Budimex, która była głównym wykonawca budowy.
Zobacz także: Serwis poświęcony budowie i otwarciu mostu przez Wisłę [ZDJĘCIA]
Most extradosed łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Część kabli sprężających poprowadzonych jest poza przekrojem dźwigara. Rozpiętości przęseł na tego typu konstrukcjach wynoszą od 100 do 200 metrów. W przypadku przeprawy w Kwidzynie rozpiętości wynoszą od 130 do 204 m.
Organizatorem konkursu jest magazyn „Mosty”. Celem tego przedsięwzięcia jest promocja polskiej myśli technicznej, a także pokazanie najbardziej innowacyjnych realizacji mostowych.
Most Kwidzyn: Miesięcznie mostem jeździ około 100 tys. samochodów
Nagrody w konkursie przyznawane są w czterech kategoriach za realizacje ukończone w roku przyznania nagrody lub poprzednim: projekt dużego mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła 50 m), projekt mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła powyżej 50 m), projekt kładki dla pieszych oraz rehabilitację obejmującą ustrój nośny już istniejącego obiektu inżynierskiego.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?