Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdynia medialna. Miasto szóste w rankingu. Serial "Aż po sufit" wypromował jednak miasto?

red.
P.Świderski/ archiwum DB
Gdynia znalazła się na 6. miejscu najnowszego rankingu medialności miast występujących w serialach telewizyjnych.

Eksperci wyliczyli, że korzyści finansowe, płynące z pojawienia się miasta na małym ekranie (w serialu "Aż po sufit") wyniosły... 4 miliony złotych.

Raport przygotowany został przez _PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w oparciu o analizę 1100 tytułów prasowych, 5 mln. serwisów i portali internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz około 100 stacji RTV z wyłączeniem ramówek programów RTV._

Jak czytamy w opracowaniu analizy, twórcy serialu „Aż po sufit" emitowanego przed stację TVN, z dużym powodzeniem dla miasta pokazali nadmorską scenerię zdarzeń. W efekcie Gdynia pojawiła się w mediach w aż 468 informacjach. 77 proc. doniesień pochodziło z internetu, 20 proc.. z prasy, 2 proc. z telewizji i 1 proc. z radia.

Serial Aż po sufit - to promocja Gdyni.

Udany debiut miasta potwierdzają wyniki dotarcia publikacji - 164 mln. potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami oraz ekwiwalent reklamowy w wysokości 4 mln. zł.

Serial Az po sufit - traci widzów. To był zbędny wydatek - mówi opozycja.

Nazwa miasta 4 razy pojawiła się na okładkach, o Gdyni pisały w większości media regionalne - udział informacji o takim zasięgu wyniósł 80 proc. i okazał się drugim wynikiem w zestawieniu.

Udział miasta w produkcji serialu, wyniósł 250 tys. złotych. Jak podkreślają analitycy, sukces mógłby być jeszcze większy, gdyby nie decyzja stacji o zaprzestaniu emisji zaledwie po jednej serii.

Niekwestionowanym liderem rankingu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów okazała się Warszawa - informacje na jej temat w kontekście serialu „M jak Miłość" zapewniły stolicy promocję o wartości 23,7 mln zł.

Serial „Aż po sufit był adaptacją australijskiego hitu „Packed to the Rafters". W produkcji wystąpili między innymi Edyta Olszówka i Cezary Pazura. Akcja serialu toczyła się w charakterystycznych dla Gdyni miejscach, takich jak Skwer Kościuszki, Promenada Królowej Marysieńki, ulica Świętojańską, port jachtowy oraz handlowy, Sea Towers, plaża Babie Doły czy Tawerna Orłowska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto