Tak jak w przypadku dwóch pierwszych odcinków, nagrania do trzeciej części powstawały dzięki kamerze umieszczonej w kokpicie samolotu porucznika Pinkowskiego. Wszystko odbywa się za zgodą przełożonych.
Pierwszy film pojawił się w internecie w 2013 roku. Przy pomocy kamery wewnątrz MIGa-29, pilotowanego przez Pinkowskiego, kamerką GoPro zarejestrowano setki gigabajtów podniebnych manewrów i zapierających dech w piersiach widoków, na co dzień dostępnych jedynie dla nielicznych. Film został zrealizowany i opublikowany za wiedzą i zgodą dowództwa malborskiej bazy.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Kwidzynianin współautorem filmu o pilotach z Malborka. "Zawsze marzyłem, żeby latać"
O podniebnych wyczynach malborskiego MIGa-29 usłyszeć można było w TVN 24, TVP, czy Polsat News i przeczytać na stronach portali Onet oraz Wirtualna Polska. Na fali medialnego szumu film dalej podały już m.in. ambasada Polski w Waszyngtonie, a nawet siły powietrzne Bangladeszu. Wcześniej materiał na swojej stronie internetowej opublikowało również Ministerstwo Obrony Narodowej. Trzecią część "Fulcrum Drivers" w czwartek można było oglądać na antenie Polsat News.
Autorzy filmów chcą podzielić się „kawałkiem nieba” z tymi, którzy nigdy nie będą mogli podziwiać widoków z perspektywy kokpitu wojskowego myśliwca. Chodzi o pokazanie piękna latania "zwykłym śmiertelnikom", twardo stąpającym po ziemi. Nie zobaczymy więc tu spektakularnych popisów akrobatycznych. Aczkolwiek - o czym na pewno nie wszyscy wiedzą - właśnie por. Rafał Pinkowski jest pierwszym pilotem pokazowym w historii 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego. W tym roku można było go oglądać w kilku pokazach.
Uprawnienia do latania pokazowego uzyskał w czerwcu br. Ma 28 lat i już jako mały chłopiec chciał zostać lotnikiem. Pasję przejął od swojego taty, który krótko latał w wojsku na śmigłowcach, a interesował się też modelarstwem samolotowym.
ZOBACZ TEŻ: Open Air Day 2016 przyciągnął tłumy [ZDJĘCIA, WIDEO]. Działo się na ziemi i w powietrzu
- Latanie zawsze było moim marzeniem, a zwłaszcza na MiG-u 29 i udało mi się je spełnić. Natomiast jeśli chodzi o uzyskanie uprawnień pilota pokazowego, same marzenia już nie wystarczą, by nim zostać. W naszej bazie pojawił się pomysł, żeby wyszkolić pilota do pokazów, i przełożeni wytypowali mnie. Przede wszystkim trzeba mieć ukończone szkolenie lotnicze na samolocie MiG 29 oraz doświadczenie w lotach i pilotażu na małej wysokości – wyjaśniał nam por. pil. Rafał Pinkowski po Open Air Day 2016 na lotnisku 22 BLT, gdzie też można było zobaczyć go w akcji.
Szkolenie na pilota pokazowego trwało dwa tygodnie, najpierw teoria i zajęcia z instruktorami, a potem półtora tygodnia ćwiczeń w powietrzu. Wszystko to skończyło się egzaminem praktycznym na dwumiejscowym MiG-u 29, na którym jako egzaminator towarzyszył lotnikowi z Malborka kapitan pil. Adrian Rojek z 23 BLT w Mińsku Mazowieckim, uznawany obecnie za jednego z najlepszych wojskowych pilotów pokazowych w Polsce. W etapie teoretycznym oraz szkoleniu praktycznym nad malborskim pilotem czuwał inny as z mińskiej bazy, ppłk pil. Piotr "Kuman" Iwaszko.
Obserwuj nas na Twitterze!
Follow https://twitter.com/KwidzynNMDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?