Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ćwiklice: Budowa Biedronki przy ul. Męczenników Oświęcimskich. W Suszcu będzie Dino

Karol Świerkot
W Pszczynie są już trzy Biedronki
W Pszczynie są już trzy Biedronki
Mniej znanych marek, nieciekawa aranżacja wnętrza, ale za to niskie ceny. W naszym powiecie lokuje się coraz więcej dyskontów.

W Ćwiklicach powstaje już czwarta w Pszczynie Biedronka, obok Kauflandu buduje się z kolei Aldi. Przy ul. Piaskowej Suszcu, na czerwiec planuje się otwarcie marketu Dino, na przeciw stanąć ma Biedronka .
Czy taka ekspansja dyskontów nie zagrozi lokalnemu rynkowi?

Wójt Suszca, póki co jest spokojny. Chociaż przyznaje, że zbyt duża liczba dyskontów wyeliminuje lokalnych przedsiębiorców.

- Czas pokaże plusy i minusy takich inwestycji. U nas powstają one z dala od centrum, więc lokalni przedsiębiorcy nie powinni na tym stracić - mówi Marian Pawlas, wójt Suszca. - Teraz i tak spora grupa mieszkańców już wybiera zakupy w Auchan w Żorach. Więc może się przeżucą na nasze markety - dodaje wójt.

O tym, że dyskonty prędzej czy później zdominują rynek nawet w małych miejscowościach, przekonany jest ekonomista dr Jan Czempas z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

- Obawiam się, że taka będzie przyszłość. Interes konsumenta i handlowca zawsze będzie sprzeczny. Jeśli dyskonty oferują niższe ceny, wtedy konsumenci porzucają lokalnych kupców - przyznaje.
Małym, pojedyńczym sklepikom trudno bowiem konkurować z sieciówkami.

- Mają dwa wyjścia: Skusić klientów bardzo dobrą jakością towarów, albo liczyć na klientów, dla których kilkuprocentowa różnica w cenie nie jest aż tak istotna jak np. czas dojazdu do dyskontu, do którego na ogół jest trochę dalej niż do małego osiedlowego sklepiku - tłumaczy Czempas.

Dwie nowe galerie handlowe w Pszczynie

Niewątpliwie większa na aktywność sieciówek typu Biedronka, Lidl czy Aldi ma obecny kryzys ekonomiczny.
- Przy spadku dochodów, cena zaczyna być barierą. Szuka się tańszych zakupów. Dyskonty je oferują - dodaje ekonomista.

Jak działają dyskonty? Przede wszystkim ich siłą jest sieciowość - Mają łatwiej się zaopatrywać w towary, bowiem ten sam dostawca za jedną drogą dostarczy towar do wszystkich sklepów. Nie musi jechać specjalnie do jednego. To obniża koszty - tłumaczy Czempas.

Ponadto w dyskontach nie znajdziemy eleganckich regałów i ciekawej aranżacji wnętrza. Towar często wydawany jest prosto ze zbiorczych opakowań czy palet. Tego typu sklepy posiadają również własne marki, co obniża koszty produkcji towarów oraz pozwala nałożyć na nie niską marżę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pszczyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto